Thorning, drop nu betalingsringen

"Det er rigtig godt, hvis regeringen endelig er ved at komme på bedre tanker. Vi har fra dag ét sagt, at betalingsringen fejler på alle punkter."

”Statsministeren indrømmer, at betalingsringen om København ikke er perfekt. Noget af en underdrivelse, men det er da positivt, at hun ikke længere stålfast afviser de mange kritikere, nu hvor statsministeren viser de første tegn på vaklen om betalingsringen.

Det er rigtig godt, hvis regeringen endelig er ved at komme på bedre tanker. Vi har fra dag ét sagt, at betalingsringen fejler på alle punkter. Det er blot en ekstra skat, som slet ikke gør det nemmere at komme på arbejde – kun dyrere. Og samtidig vil den suge konkurrencekraften ud af hovedstaden.

Det må have været noget af en øjenåbner for statsministeren, at ikke engang de socialdemokratiske borgmestre og i omegnskommunerne vil bakke op. Der er ingen grund til at trække pinen længere ud. Drop nu den betalingsring, som vil være en uacceptabel begrænsning af borgernes frihed og gift for erhvervslivet.