Solcelleejere sikret fornuftig ordning

Konservative har indgået aftale om solcelleanlæg, der sikrer en god overgangsordning for boligejere med solcelleanlæg.

Det Konservative Folkeparti har i dag indgået aftale med regeringen og andre partier, der fremtidssikrer investeringer i solenergi i Danmark, og som sikrer en fornuftig og afbalanceret overgangsordning for de boligejere, der allerede har investeret i solcelleanlæg.

Vi har kæmpet hårdt for at få ministeren til at acceptere en fornuftig ordning for alle de boligejere, som i dag har investeret i solcelleanlæg. Derfor er jeg meget tilfreds med, at det er lykkedes at få regeringen med på vores krav om en overgangsordning på 20 år for de eksisterende solcelleanlæg, så boligejerne med solcelleanlæg ikke kommer i klemme.

Den fremtidige ordning for nye anlæg sikrer fornuftige investeringsvilkår for boligejerne og en fortsat udbygning af solenergien i Danmark, selv om ordningen fremover ikke er lige så økonomisk attraktiv som den nuværende. Det er den balance, vi var nødt til at finde frem til, og det er jeg godt tilfreds med er lykkedes sammen med de andre partier. Der er nemlig stadig brug for, at der foretages grønne klimainvesteringer, herunder i solenergi.